Regulamin wystawiania opinii i przeciwdziałania nielegalnym treściom
I. Definicje
§ 1
W niniejszym regulaminie wystawiania opinii w serwisie www.trec.pl, który to regulamin zwany jest dalej „Regulaminem”, pod poniższymi pojęciami należy rozumieć:
- „Serwis” - stronę główną trec.pl oraz jej podstrony,
- „Usługodawca” - właściciel Serwisu tj. Trec Nutrition spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Gdyni, pod adresem ul. Inż. J. Śmidowicza 48, 81-127 Gdynia, wpisaną do Rejestru Przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000315748, NIP: 9581602454, REGON 220696468, BDO 000022292, sąd przechowujący dokumentację: Sąd Rejonowy Gdańsk-Północ w Gdańsku, VIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, o kapitale zakładowym 67.250,00 zł, oświadczająca, że posiada status dużego przedsiębiorcy w rozumieniu art. 4c ustawy z dnia 8 marca 2013 r. o przeciwdziałaniu nadmiernym opóźnieniom w transakcjach handlowych (t.j. Dz.U. z 2023 poz. 1790 z późn.zm.), e-mail: kontakt@trec.pl, numer telefonu kontaktowego: (+48) 515 446 110.
- „Użytkownik” - internauta, który korzysta z Serwisu.
II. Postanowienia ogólne
§ 2
Regulamin określa zasady świadczenia przez Usługodawcę na rzecz Użytkowników usług drogą elektroniczną polegających na umożliwieniu im bezpłatnego dodawania opinii na temat produktów, które są prezentowane w Serwisie oraz zasady przeciwdziałania nielegalnym treściom umieszczanym w Serwisie przez Użytkowników.
§ 3
- 1. W celu skorzystania z usługi dodawania opinii nie jest konieczne spełnienie szczególnych warunków technicznych przez komputer lub inne urządzenie Użytkownika. Wystarczający jest: dostęp do Internetu, posiadanie adresu e-mail oraz standardowy system operacyjny i najnowsza wersja jednej ze standardowych przeglądarek internetowych.
- W celu dodania opinii wymagane jest włączenie obsługi tzw. niezbędnych plików cookies w przeglądarce internetowej. Służą one do utrzymania sesji Użytkownika i pozwalają na wypełnienie i wysłanie formularza, o którym mowa w dalszej części Regulaminu. Możliwe jest następnie skasowanie plików cookies poprzez odpowiednie opcje dostępne w przeglądarce internetowej lub za pomocą innego oprogramowania.
III. Dodawanie opinii
§ 4
Opinie dodawane w Serwisie po 1 stycznia 2023 roku muszą pochodzić od Użytkowników, którzy na podstawie umowy zawartej z Usługodawcą nabyli produkt za pośrednictwem Serwisu. Opinie dodane przed 1 stycznia 2023 roku nie zostały zweryfikowane czy pochodzą od Użytkowników, którzy nabyli dany produkt.
§ 5
- W celu dodania opinii Użytkownik powinien dokonać zakupu na stronie sklepu internetowego trec.pl i wypełnić otrzymany mailowo formularz wystawienia opinii.
§ 6
Zabronione jest podawanie w formularzu, w tym w treści opinii jakichkolwiek treści o charakterze bezprawnym, czyli naruszających obowiązujące przepisy prawa, zasady współżycia społecznego lub dobra osobiste osób trzecich, a w szczególności treści:
- naruszających prawa osób trzecich, w tym prawa autorskie osobiste lub majątkowe lub prawa ochronne na znak towarowy,
- nierzetelnych lub nieprawdziwych opinii o produktach,
- uznanych za obraźliwe, o charakterze terrorystycznym, pornograficznym, rasistowskim lub dyskryminującym,
- promujących uczestnictwo w działalności przestępczej,
- służących oszustwom lub wyłudzaniu środków finansowych od innych Użytkowników,
- wskazujących na podszywanie się pod inny podmiot, nieuczciwe zachwalanie lub deprecjonowanie konkurentów lub ich produktów,
- wskazujących na działania stanowiące nieuczciwe praktyki rynkowe lub praktyki naruszające zbiorowe interesy konsumentów, a w szczególności wprowadzanie Użytkowników w błąd.
§ 7
- 1. Po przesłaniu formularza z treścią opinii przez Użytkownika, Usługodawca zweryfikuje, czy Użytkownik spełnia warunki określone w postanowieniu § 4 Regulaminu. Jeżeli nie, wówczas opinia nie zostanie dodana do Serwisu.
- Jeżeli weryfikacja potwierdzi, że Użytkownik spełnia warunki określone w § 4 Regulaminu, wówczas Usługodawca zweryfikuje czy treść opinii nie narusza § 6 Regulaminu. Jeżeli opinia nie będzie naruszała wskazanego postanowienia, wówczas zostanie dodana do Serwisu. W przypadku stwierdzenia takiego naruszenia opinia nie zostanie zamieszczona w Serwisie.
IV. Zgłoszenia treści nielegalnych
§ 8
- Użytkownicy mogą zgłaszać do Usługodawcy zamieszczone w Serwisie opinie, jeżeli uważają, że zawierają one nielegalne treści lub są związane z nielegalną działalnością. Zgłoszenie może być dokonane w szczególności poprzez odpowiednią opcję znajdującą się przy opiniach.
- Formularz zgłoszenia należy uzupełnić o pola oznaczone jako obowiązkowe.
- Jeżeli zgłoszenie zawiera elektroniczne dane kontaktowe Użytkownika, który dokonał zgłoszenia, Usługodawca bez zbędnej zwłoki prześle Użytkownikowi potwierdzenie otrzymania zgłoszenia.
- Usługodawca po otrzymaniu takiego zgłoszenia przeanalizuje, z należytą starannością, daną opinię oraz treść zgłoszenia. Usługodawca nie korzysta z narzędzi służących do automatycznego rozpatrywania zgłoszeń. Jeżeli na podstawie zgłoszenia Usługodawca stwierdzi, że działalność związana z opinią lub sama opinia ma nielegalny charakter lub jest niezgodna z Regulaminem, Wydawca może podjąć decyzję o:
- usunięciu opinii lub jej części, uniemożliwieniu do niej dostępu lub ograniczeniu widoczności opinii;
- zawieszeniu lub zakończeniu świadczenia usług, w pełni lub częściowo, na rzecz Użytkownika;
- zawieszeniu lub zamknięciu konta Użytkownika.
- Opisane w ust. 4 powyżej decyzje Usługodawca może podjąć również z własnej inicjatywy, w przypadku pozyskania wiedzy, że przekazane przez Użytkownika treści są nielegalne, związane z nielegalną działalnością lub niezgodne z § 6 Regulaminu.
- Jeżeli zgłoszenie zawiera elektroniczne dane kontaktowe Użytkownika, który dokonał zgłoszenia, Usługodawca powiadomi bez zbędnej zwłoki Użytkownika o swojej decyzji w odniesieniu do opinii, której dotyczy zgłoszenie, przekazując informacje na temat możliwości wniesienia skargi od podjętej decyzji.
- Jeżeli Usługodawca zna elektroniczne dane kontaktowe Użytkownika dokonującego zgłoszenia lub Użytkownika, który dodał do Serwisu nielegalną, związaną z nielegalną działalnością lub niezgodną z Regulaminem treść, przedstawia im jasne i konkretne uzasadnienie w odniesieniu do nałożonych ograniczeń.
V. Reklamacje
§ 9
- Wszelkie reklamacje związane z opisaną w Regulaminie usługą świadczoną drogą elektroniczną należy składać do Usługodawcy w szczególności: mailowo na adres: kontakt@trec.pl, pocztą bezpośrednio na adres: ul. Szkolna 29, 95-054 Ksawerów.
- W reklamacji należy podać dane Użytkownika niezbędne do przesłania informacji o wyniku rozpatrzenia reklamacji oraz opis, na czym polegały nieprawidłowości w usłudze świadczonej przez Usługodawcę.
- Usługodawca rozpatrzy reklamację i poinformuje Użytkownika o wyniku jej rozpatrzenia w terminie 14 dni od dnia otrzymania reklamacji.
VI. Postanowienia końcowe
§ 10
Regulamin obowiązuje od dnia 25.03.2024